Linki to jeden z podstawowych czynników rankingowych wyszukiwarki Google a na pewno najważniejszy jeżeli chodzi o czynniki off-site. Jak powinien wyglądać profil takich linków i jak można takie linki zdobywać lub tworzyć – poniżej odpowiedzi na te pytania.
Profil linków
Profil linków powinien wyglądać naturalnie. Linki powinny pochodzić z różnych: domen, cms-ó, część może byc z czystych stron html/css, hostingów, IP, dns-ów, część powinna być dofollow część nofollow, część może pochodzić z różnych serwisów internetowych gdzie można w jakiś sposób linka zostawić. Przyrost linków nie może być za duży.
Jak zdobywać i tworzyć linki
Zdobywanie linków
Zdobywanie linków – to przede wszystkim kontakt z właścicielami stron i zaproponowanie współpracy w ramach której ty otrzymasz link do swojej strony. Mogą to być na przykład kooperanci.
Inna możliwością jest zakup linków, na przykład w specjalnych serwisach internetowych.
Budowanie linków
Budować linki możesz
- na twoich prywatnych blogach i stronach,
- na darmowych platformach blogowych (np.: blogspot) i serwisach pozwalających bezpłatnie tworzyć strony internetowe (np.: weebly),
- na forach internetowych – w stopkach lub/ i w treści,
- na profilach serwisów,
- w katalogach stron.